Probiotyki, dlaczego warto je przyjmować?

Autor Materiał informacyjny

Bakterie probiotyczne zapewniają naszemu organizmowi wiele korzyści, wspierają jego funkcjonowanie i odporność. Wspomagają trawienie i wchłanianie składników odżywczych. Probiotyki to dobre bakterie, które kontrolują chorobotwórcze drobnoustroje. Co powinniśmy o nich wiedzieć?

Probiotyki. Kiedy warto je stosować?

Dobroczynne bakterie potrzebne są do utrzymania prawidłowej mikroflory, czyli równowagi między dobrymi a złymi bakteriami.

Uważa się, że probiotyki:

  • Wspomagają odporność organizmu, dbając o prawidłowy skład mikrobioty jelitowej.
  • Wspomagają organizm w trakcie infekcji, walczą z chorobotwórczymi patogenami, przywracają równowagę we florze bakteryjnej.
  • Skracają czas trwania biegunki. Szczepy bakterii zawarte w probiotykach skracają i łagodzą jej przebieg. Informacje o dobroczynnych szczepach znajdziemy na stronie https://www.lakcid.pl
  • Dbają o równowagę i chronią nasze jelita przed potencjalnie szkodliwymi bakteriami innej flory bakteryjnej, dzięki czemu idealnie sprawdzają się w czasie podróży do krajów tropikalnych. Chronią przed biegunką podróżnych.
  • Należy przyjmować je w trakcie i po antybiotykoterapii. Antybiotyki niszczą nie tylko chorobotwórcze bakterie, ale także niwelują te dobre. Aby odbudować florę bakteryjną, należy przyjmować probiotyki.
  • Wspomagają wchłanianie witamin i składników odżywczych.
  • Wspomagająco działają także w trakcie chorób jelit, zaparć, kolek, nietolerancji laktozy czy przy infekcjach intymnych.

Gdzie szukać probiotyków?

Dobroczynne bakterie znajdziemy w preparatach probiotycznych w formie kapsułek dostępnych w aptekach. Przy zakupie takiego preparatu należy zwrócić uwagę na zawartość szczepów bakterii i ich ilość. Największą ilość dobroczynnych bakterii mają preparaty lecznicze. 

Probiotyki występują również w formie naturalnej, w produktach żywnościowych. Ich ilość jednak jest dużo skromniejsza niż w aptecznych probiotykach. Naturalnymi źródłami probiotyków są produkty mleczne takie jak: kefiry, jogurty, maślanki czy mleka acidofilne. Znajdziemy je również w kiszonkach np. ogórkach czy kapuście i zakwasach np. buraczanym, kapuścianym. Produkty spożywcze, chociaż w swoim składzie nie mają dużych ilości żywych bakterii probiotycznych, warto wprowadzić do codziennej diety, bowiem pozytywnie wpływają na układ odpornościowy naszego organizmu.

0 0 votes
Article Rating

Możesz również lubić

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Translate »
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x